celiaz.blogg.se

En blogg om livet som idrottare. Träning, hälsa och segling...

Hur tränar du idag?

Kategori: Idrott och välmående

Back to work. Idag är det måndag, vilket för de flesta innebär jobb och skola. Själv är jag ledig och sätter istället ner lite extra tid på gymmet. Idag tänkte jag köra ett rätt så tungt träningspass gärna på maxpuls, för att sedan varva av med lite uthållighetsträning. Så här ser dagens schema ut:
 
8 min uppvärmning (cykling, jogging, rodd...)
8 min rörlighet (som en del av uppvärmningen)
Konditionscirkel på gym (på maxpuls)
- bänkpress (maxantal på 1 minut)
- marklyft
- squat/knäböj
- chins (maxantal på 1 min)
- nedre magmuskler
- övre magmuskler
Den här serien kan man välja att köra 2-3 ggr
Uthållighet:
20 min springa i trappor (är mycket effektivt, här kan du välja att springa på många olika sätt och tränar på samma gång upp din koordinationsförmåga och rörlighet)
15 min nedvärmning och stretching
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Johanna - enklaknep säger:
    2015-01-26 | 11:26:23
    Bloggadress: http://enklaknep.se/

    Hej, din blogg är nice att läsa. Vilken blogg som du läser skulle du inte kunna leva utan?

    Ha en super mysig dag

    Svar: Jätte kul att du tycker det! Jag läser alla möjliga bloggar, tycker att det är super kul att läsa bloggar om det vardagliga livet, bloggar med råd och tips, olika fitness bloggar, lite stil och fashion. Ja, det är svårt att bara nämna en :)Kika gärna in igen!
    celiaz.blogg.se

  • Ida säger:
    2015-01-27 | 07:35:43
    Bloggadress: http://alwaysida.blogg.se

    Härligt!

    Svar: Kul att du gillar, ha en super dag!
    celiaz.blogg.se

Kommentera inlägget här: